کد خبر: ۵۳۳۱۹۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۱۶ دی ۱۴۰۲
رئیس‌جمهور:
رییس‌جمهور گفت: با تمام دشمنی‌ها ملتی که می‌خواهد استقلال و آزادی داشته باشد و روی پای خود بایستد، پیروز شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، سیدابراهیم رئیسی با حضور در اجتماع مردم زنجان با محکومیت حادثه تروریستی کرمان و با بیان این‌که «سیاست ما دفاع از مظلومان عالم و خروشیدن بر ظالمان و مستکبران است»، اظهار کرد: توجه مردم به عاشورا همواره ما را به حق‌طلبی و عدالت‌خواهی دعوت می‌کند. دشمن بسیار دشمنی کرد و در این ۴۵ سال تحریم، تهدید و حمله نظامی و محاصره اقتصادی کرد، اما با تمام این دشمنی‌ها ملتی که می‌خواهد استقلال و آزادی داشته باشد و روی پای خود بایستد پیروز شد.

وی افزود: ملت ما باوجود تحریم‌ها و دشمنی‌ها گام‌های بلندی برداشت و به جهان نشان داد با تکیه بر ارزش‌های الهی می‌تواند کشوری پیشرفته و فناور شد و امروز ایران چنین کشوری در جهان است. دشمنان فکر نمی‌کردند ما به عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی دست پیدا کنیم، اما دست پیدا کردیم و بسیاری از صنایع از جمله صنعت هسته‌ای در کشور ما بومی شد.

رئیسی با تاکید بر استفاده صلح‌آمیز ایران از انرژی هسته‌ای، گفت: کار‌های بسیاری در این بخش و در بخش پارک‌های علم و فناوری انجام شده است. امروز رشد اقتصادی چهار درصد و پنج درصد را در شش ماهه اول سال شاهدیم. بسیاری از واحد‌های تولیدی و کارگاه و کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل را احیا کردیم.

رئیس دولت سیزدهم با بیان این‌که «دشمن می‌خواست تولید در کشور تعطیل شود»، اظهار کرد: در این استان بیش از ۶۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل را احیا کردیم. دشمن می‌خواست ما سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نداشته باشیم، اما در همین استان بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. بیش از ۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی شده است و تولید و صادرات و اشتغال در استان زنجان رو به افزایش است. آمار بیکاری در زنجان پنج درصد کاهش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: ملت ما اراده کرده است در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی اثرگذار باشد. بسیاری از مجموعه‌ها به کارگاه‌های تولید تبدیل شده است. دشمن می‌خواست ما را متوقف کند، اما در جنگ اراده‌ها به باور بسیاری از کارشناسان دنیا جمهوری اسلامی در برابر استکبار ایستادگی کرده و برنامه‌های خود را پیش می‌برد.

رئیسی گفت: تصور می‌کردند رمز موفقیت این است که در برابر آنان تسلیم شویم، اما مکتب و رهبر و شهدا به ما آموختند که می‌توان مبتنی بر اصول و ارزش‌ها گام‌های بلندی برداشت. این استان مردمانی بااراده، سختکوش و باایمان هستند. در این استان مشکل مسکن وجود دارد و اکنون بیش از ۷ هزار مسکن آماده تحویل به مردم است و بیش از ۱۰ هزار زمین آماده تحویل به متقاضیان زمین برای ساخت مسکن است.

وی یادآور شد: در سفر قبلی به زنجان دیدم مردمی در شرایط خاصی در بافت فرسوده و زیرزمین‌ها زندگی می‌کردند که از استاندار خواستم این خانواده‌ها صاحب خانه شوند و امروز دیدم همان خانواده‌ها صاحب خانه شدند و این باعث خرسندی است. امیدواریم مشکل ساخت مسکن در این استان به خوبی حل شود.

رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد: در امر اشتغال استان نیز باید زمینه‌سازی انجام شود. در زمینه کشاورزی و تامین آب آن در این استان هم باید بگویم کشاورزان حتماً باید یک الگوی مصرف مناسب داشته باشیم و این اقدامی است که کشاورزان می‌توانند به تحقق آن کمک کنند. این اقدام را در برخی مناطق اجرا کردیم و با آب‌رسانی قطره‌ای و زیرسطحی مصرف آب یک‌چهارم و محصول چهار تا پنج‌برابر می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه آب‌رسانی هم دولت برنامه دارد که از کنار مسائل رد نشود بلکه آن را حل کند. در حوزه صنعت، کشاورزی و علم و فناوری و سایر حوزه‌ها رویکرد دولت حل مسئله است و استاندار با برنامه‌ریزی و اعتبارات اعطاشده کار‌ها را دنبال می‌کنند.

رئیسی افزود: ورزشگاهی در استان وجود دارد که ۱۸ سال است ساخت آن آغاز شده، اما بهره‌برداری نشده و قرار شد که اعتبار این امر تأمین شود و تا شهریور سال آینده از آن بهره‌برداری شود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که «شأن من و تمامی مسئولان دولتی خدمتگزاری و نوکری مردم است»، گفت: وقتی کسی به اداره و سازمانی مراجعه می‌کند باید راضی برگردد و حتی اگر امکان انجام کار او نیست باید او را اقناع کرد. اما این‌که اداره و سازمانی با روابط ناسالم و نادرست و با پیچ‌دادن کار‌ها در اداره و سازمان موجبات تأخیر در کار‌های مردم شود را به هیچ عنوان نمی‌پذیریم.

رئیس دولت سیزدهم یادآور شد: موضوع تعاونی‌های استان زنجان باید حل شود. قرار ما این است که مسئله‌ای باقی نماند. مسائل پیش‌روی مردم استان باید حل شود و همه آن‌ها هم راهکار دارد. مردم باید احساس کنند کاری که لازم است با سرعت انجام می‌شود و البته این به معنی بی‌دقتی در کار‌ها نیست.

رئیسی ادامه داد: مسئله اشتغال همچنان در استان زنجان مهم است و خصوصاً تحصیل‌کرده‌های باید به شغل مناسبی دست یابند.

رئیس‌جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که «اجتماع مردمی زنجان هم تبریک و تسلیت به خانواده شهدای کرمان بود و هم بیزاری از صهیونیست‌ها و حامیانشان»، اظهار کرد: این اجتماع همچنین حمایتی از مردم مظلوم غزه است و نیز نشان‌دهنده زنده‌ماندن یاد عاشورا و امام حسین (ع) در نگاه و اذهان مردم زنجان است. امروز شرایط منطقه ما، خاص است و باید از آن تحلیل درستی داشته باشیم.

رئیسی یادآور شد: در تمام سال‌های پس از انقلاب ملت ایران به دلیل موضع حق خود در حمایت از مردم فلسطین و پافشاری این زمینه زخم‌زبان‌هایی را شنید و متحمل شد، اما امروز بعد از بیش از ۴۰ سال حقانیت این مواضع بر مردم دنیا هم آشکار شده است که فلسطین مظلوم مقتدر است و رژیم جعلی که استکبار از او حمایت می‌کند حتماً از بین رفتنی است؛ چراکه این وعده الهی است.

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها